Opublikowany przez: Familiepl
Autor zdjęcia/źródło: zdjęcie mat. prasowe ZEF
Oto filmy, które rekomendują eksperci Zespołu Edukatorów Filmowych tworzący Jury ZEF na festiwalu.
JURY ZEF – PEŁNOMETRAŻOWE FILMY DZIECIĘCE
Jury w składzie: Kaja Łuczyńska, Agnieszka Piotrowska-Prażuch, Katarzyna Michalska, Katarzyna Kot, Artur Lecybil – przyznało następujące nagrody:
NAGRODA GŁÓWNA dla filmu ZA DUŻY NA BAJKI w reżyserii Kristoffera Rusa
Za świeżość, błyskotliwość, umiejętność lekkiego opowiadania o trudnych sprawach oraz bohaterów, z którymi każdy z nas chciałby się zaprzyjaźnić. Za duży na bajki nie terapeutyzuje, lecz po prostu opowiada – o młodych, o starszych, właściwie o nas wszystkich – i robi to w sposób absolutnie znakomity.
WYRÓŻNIENIE dla filmu OSTATNI SEANS w reżyserii Pan Nalin
Wyróżnienie dla filmu Ostatni seans za turkoczącą dźwiękami analogowego projektora i oświetloną kojącym strumieniem światła opowieść. Oddającą magię kina, w której historie i filmy są ze sobą nierozerwalnie związane.
WYRÓŻNIENIE dla filmu COMEDY QUEEN w reżyserii Sanny Lenken
Czy stand-up może być formą terapii? Gdzie leżą granice żartu? Wyróżnienie dla filmu Comedy Queen za oryginalne podejście do tematu przeżywania życiowych trudności.
JURY ZEF – PEŁNOMETRAŻOWE FILMY MŁODZIEŻOWE
Jury w składzie: Ela Piotrowicz, Lidia Latusek, Bolek Drochomirecki, Jarek Basaj – przyznało następujące nagrody:
NAGRODA GŁÓWNA dla filmu MOJA NOC w reżyserii Antoinette Boulat
W filmie Moja noc jedna z postaci wypowiada słowa: „Musimy zaakceptować naszą kruchość”. Taki jest świat bohaterów tego wyjątkowego obrazu. Jeśli do tego dopowiemy za Małym Księciem, że „wśród ludzi jest się także samotnym”, wówczas zacznie się odsłaniać główna myśl filmu: samotność i poczucie zagrożenia będące wypadkowymi współczesnego świata, który nie pozostawia złudzeń. Marion i Alex idą nocą ulicami miasta. Można przypuszczać, że jest nim Paryż, choć brak znaku rozpoznawczego sprawia, że może to być każde z innych miast na świecie. Każde miasto i każdy z nas. Dziewczyna poszukuje siebie w coraz to nowych zdarzeniach, które mogą być kalką poprzednich. Jej życie zamyka się w opowieści o jednej nocy, podczas której spotyka drugiego człowieka. Zaczynają iść razem i z każdą kolejną chwilą odnajdują spokój. I siebie. Współczesny homo viator poszukujący drugiego. Jest w tym filmie subtelność scen bez konieczności wypowiadania słów. Jest uśmiech, który pojawia się, gdy, spotykając drugiego człowieka, dotyka się nieba.
WYRÓŻNIENIE dla filmu RYTMY CASABLANKI w reżyserii Nabila Ayouch
Więcej nagród i informacji https://www.kinowtrampkach.pl/nagrody-przyznane/
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.