Trzeba chyba wejśc w regulamin danego sklepu albo firmy. Z reguły na stronach internetowych gdzieś w dolnym rogu mozna znależc albo regulamin albo "kontakt", czyli e-mail, pod który można zadac konkretne pytanie.
Tesco reklamowało jakiś czas temu zwrot na satysfakcję, ale towar musiał byc "prawie pełny", czyli zawierac w zależności od produktu od 75 do 90% zawartości.
Internetowe muszą miec zwrot do 14 dni, ale zazwyczaj gdzieś małym druczkiem dopisane jest, że zwroty tylko przyjmuja, gdy towar jest pełnowartościowy, w nieotwartym i nierozerwanym opakowaniu lub nieużywany, no i oczywiście- na koszt odsyłającego.
Tylko chyba Zalando przyjmuje zwroty na swój koszt- ale biorąc pod uwage ich ceny, mniemam, że stac ich na to ;)
W stacjonarnych sklepach zwrot jest tylko według uznania sklepu, czyli np. Tesco ma 7 dni, Real 1 dzień, i nie na wszystko, a juz takie 5-10-15 nie przyjmuje zwrotów wcale, nawet pełnowartościowych. Większosc sklepów z odzieżą przyjmuje zwroty ale tylko na wymianę, np. rozmiaru, albo na zamianę, czyli inny towar w tej lub wyższej cenie, za dopłatą.
Podejrzewam z tym blenderem, że jednak chodzi po prostu o zwrot pełnowartościowego towaru, czyli: kupisz, obejrzysz i stwierdzisz, że nie tego oczekiwałaś, odeślesz, bez używania ;)